Thursday, December 10, 2009

Helena Lennert


Helena Skifte Lennert
Født i 1983 og opvokset og gået på folkeskole i Qorsussuaq, Nuuk. Herefter et års AFS ophold i Ardeche, Frankrig, hvor jeg fik indblik i fransk kultur og sprog.
Efter et år i Frankrig samt første år på GU i Nuuk, gik jeg de sidste 2 år af gymnasiet på det internationale gymnasium, United World College i Flekke, Norge med 200 unge fra 85 forskellige nationaliteter.
Efter afslutning af gymnasiet i 2003, blev jeg optaget op arkitektskolen i Århus. Gennem min skoleperiode har jeg haft halv årlige praktik ophold både i Oslo hos Narud Stokke Wiig, samt Pezo von Ellrichhausen i Conception i Chile. Derudover har jeg en række somre haft arbejde både hos tnt nuuk samt tegnestuen nuuk. Jeg blev færdiguddannet som arkitekt i juni 2009 i Århus og fik ansættelse hos tnt nuuk i september 2009.
Kultur og identitet er noget der har interesseret mig utrolig meget fra mine teenage år, og har gennem årene oplevet forskellige kulturer, gennem længere rejser og ophold samt skoleprojekter.
Det er derfor en glæde at vende hjem til min barndomsby og kunne arbejde og udforske i min egen kultur og by. hel@tntnuuk.gl